Az Audi rövid története
Forrás: centralcontracts.com
Az Audi AG-t August Horch német feltaláló alapította. Horch később elhagyta a vállalatot, hogy a Közlekedési Minisztériumban vállaljon funkciót, azonban az Audi AG igazgatótanácsában maradt.
1921-ben az Audi lett az első német autógyár, amely sorozatgyártású autót mutatott be, mégpedig az Audi Type K-t. Az autón a kormányt baloldalra helyezték, amely igen népszerű megoldássá vált, mivel biztonságosabb rálátást biztosított az útra.
1928-ban Jorgen Skafte Rasmussen vásárolta meg az Audi részvénytöbbségét. Rasmussen a Rickenbacker autógyárat is megszerezte. Így kerültek nyolchengeres Rickenbacker motorok az Audi autókba.
A Második Világháború során az Audi gyárakat a szovjetek foglalták el, majd háborús jóvátétel fejében szétszerelték. A vállalatot 1949 szeptember harmadikán alapították újra, Ingolstadt-ban, a West German Auto Union-nak köszönhetően. Az Audi ott folytatta az autógyártást, ahol a háború előtt abbahagyta.
Gyártottak elsőkerék-hajtású modelleket, és kétüteműeket is, például a DKW szállítófurgonhoz. 1964-ben a Volkswagen szerezte meg a vállalat 50%-át. Az Audi ekkor a termékpalettája fejlesztésére koncentrált, és négyütemű motorokat vezettek be, valamint olyan új modelleket, mint például az Audi F103.
1990-ben az Audi bemutatta a BMW és a Mercedes-Benz csúcskategóriás modelljeinek babérjaira törő A8-ast. Az 1990-es évek során az Audi sorra mutatta be az olyan népszerű modelljeit, mint az Audi 80, az Audi 100, illetve a turbós Audi 200.
Jelenleg az Audi hibrid és teljesen elektromos autók fejlesztésén dolgozik. A hibrid gépkocsik fejlesztésének céljából az Audi a japán Sanyo-val fűzte szorosabbra kapcsolatait.
Audi típusokkal kapcsolatban:
Audi termékek, alkatrészek
Audi témájú írásaink
Audi típuskeresőnk
100 80 A1 A2 A3 A4 A4L A5 A6 A6L A7 A8 Allroad Avantissimo Coupe Q3 Q5 Q7 Quattro R8 RS2 RS3 RS4 RS5 RS6 S2 S3 S4 S5 S6 S7 S8 TT TTS V8
Megosztom az oldalt